Skip to main content
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
  • English ‎(en)‎ Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
  • Log in

Skip



Skip
 

Show all

   
Go to the course
Verkkokaupan tiedonantovelvoitteet − osa 1
Verkkokaupan tiedonantovelvoitteet − osa 1
Tämä kurssi on tarkoitettu työkaluksi verkkokaupoille. Verkkokauppasivuston toteutuksessa on otettava huomioon yrityksen tiedonantovelvollisuus. Nämä ohjeet on suunniteltu yleisimpiin tilanteisiin, joissa verkkokauppiaan pitää arvioida, mitä tietoja kuluttajalle on missäkin vaiheessa annettava.Tälle kurssille koottujen ohjeiden tarkoituksena onauttaa verkkokauppoja varmistamaan, että laissa vaaditut tilausta koskevat tiedot on annettu kuluttajallevähentää puutteellisista tiedoista aiheutuvia reklamaatioitalisätä luottamusta verkkokauppoihin.Kurssi julkaistaan syksyllä 2022.
Go to the course
   
Go to the course
Verkkokaupan tiedonantovelvoitteet − osa 2
Verkkokaupan tiedonantovelvoitteet − osa 2
Tämä kurssi on tarkoitettu työkaluksi verkkokaupoille. Verkkokauppasivuston toteutuksessa on otettava huomioon yrityksen tiedonantovelvollisuus. Nämä ohjeet on suunniteltu yleisimpiin tilanteisiin, joissa verkkokauppiaan pitää arvioida, mitä tietoja kuluttajalle on missäkin vaiheessa annettava.Tälle kurssille koottujen ohjeiden tarkoituksena onauttaa verkkokauppoja varmistamaan, että laissa vaaditut tilausta koskevat tiedot on annettu kuluttajallevähentää puutteellisista tiedoista aiheutuvia reklamaatioitalisätä luottamusta verkkokauppoihin.Kurssi julkaistaan syksyllä 2022.
Go to the course
Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa
Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa
Go to the course
Tulossa! Toimivan asiakaspalvelun ABC
Tulossa! Toimivan asiakaspalvelun ABC
Tervetuloa oppimaan toimivan asiakaspalvelun perusteitaToimivan asiakaspalvelun järjestäminen on sekä hyvän asiakassuhteen lähtökohta että tärkeää yrityksen lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseksi. Koska elinkeinonharjoittajan on asianmukaisesti toimiakseen huolehdittava, että kuluttaja voi asiakassuhteessaan käyttää tehokkaasti lakisääteisiä oikeuksiaan, on asiakaspalvelun toimittava sujuvasti.  Tällä kurssilla kerrotaan, mitä toimiva asiakaspalvelu tarkoittaa ja mitä tulee huomioida sen järjestämisessä.Kurssi julkaistaan alkuvuodesta 2023.
Go to the course

Show all

  
Go to the course
Tervetuloa oppimaan, mitä tarkoitetaan pimeillä käytännöillä ja miten ne voivat vaikuttaa kuluttajan valintoihinKäyttäjää ohjailevien suunnitteluratkaisuiden eli niin sanottujen pimeiden käytäntöjen (dark patterns) olemassaolon tiedostaminen ja niiden tunnistaminen on tärkeää, sillä ne vaikuttavat kuluttajan valintoihin. Pimeissä käytännöissä on kyse mistä tahansa nettisivun, mobiilisovelluksen tai muun käyttöliittymän suunnittelussa toteutetusta keinosta, jolla käyttäjä saadaan tekemään jotain sellaista, jota hänen ei ollut tarkoitus tehdä. Pimeät käytännöt ovat nousseet entistä näkyvämmiksi ja saaneet erilaisia muotoja. Se, onko kyse aina kuluttajansuojalainsäädännön näkökulmasta laillisesta tai lainvastaisesta toimesta, vaihtelee.Tällä kurssilla opit tunnistamaan erilaisia pimeitä käytäntöjä. Kurssi julkaistaan lokakuussa 2022.
Go to the course
  
Go to the course
Go to the course
Trendien vaikutus kuluttajien käyttäytymiseen
Trendien vaikutus kuluttajien käyttäytymiseen
Go to the course
Go to the course

Show all

   
Go to the course
Täältä löytyvä tarina sukeltaa kuluttajuuden arjen ilmiöihin. Tarina rakentuu kuudesta osasta  ja jokaiseen tarinaan on liitetty myös pohdittavaksi tarkoitettuja kysymyksiä sekä harjoitustehtäviä.Tarinat voi hyödyntää osana opetusta esimerkiksi teemaviikkona tai aamun avauksena. Tarinat on kirjoitettu soveltuvaksi 4-7 -luokkalaisille oppilaille.Tarina julkaistaan syyskuussa 2022.Lukuiloa!
Go to the course
  
Go to the course
No more results.

You are not logged in. (Log in)

Accessibility statement

KKV Kampuksen käyttäjätuki
Tietosuojaseloste

Moodle logo
  • English ‎(en)‎
    • English ‎(en)‎
    • Suomi ‎(fi)‎
    • Svenska ‎(sv)‎
Kilpailu- ja kuluttajavirasto