Kurssi on tarkoitettu työkaluksi, jonka avulla yritys voi huomioida tiedonantovelvollisuuden yleisimmissä verkkokauppaa koskevissa tilanteissa. Kurssille kootut ohjeet auttavat verkkokauppoja varmistamaan, että kaikki laissa vaaditut tilausta koskevat tiedot on annettu kuluttajalle oikea-aikaisesti.

 

 

 


Peruskurssi johdattelee myyjänvastuun alkeisiin. Kurssi on tarkoitettu oppijalle, joka on aloittamassa opiskeluaan kuluttajansuojasta elinkeinonharjoittajan näkökulmasta. Kurssilla oppija hahmottaa kuluttajakaupan toimintaympäristön ja oppii tarvittavaa kuluttajansuojan käsitteistöä.  

 

 

Kurssi on tarkoitettu verkkokauppaa ylläpitäville sekä verkkokauppaa perustaville yrittäjille ja elinkeinonharjoittajille. Kurssi syventää myyjänvastuun perus- ja jatkokurssilla opittuja yleisiä tietoja verkkokaupasta sekä ohjeistaa tiedonantovelvollisuuden perusteisiin.

 

 

 

Jatkokurssi on tarkoitettu oppijalle, jolla on hankittuna peruskurssitason tiedot kuluttajansuojasta elinkeinonharjoittajan näkökulmasta. 

Kurssilla harjoitellaan kuluttajalainsäädännön mukaisten vastuiden noudattamista. 

 

Opettaja
Taina Mäntylä

Kurssilla opitaan, mitä ympäristömarkkinoinnilla tarkoitetaan ja tutustutaan ympäristöväittämiin liittyvään sääntelyyn. Kurssilla oppija saa valmiudet ympäristöväittämien asianmukaiseen käyttämiseen markkinoinnissa. Kurssi soveltuu mm. markkinoinnin asiantuntijoille, yrittäjille sekä juristeille, jotka ovat mukana suunnittelemassa ympäristömarkkinointia.

 

 

Kurssillaopitaan mitä vastuita yrityksellä on vaikuttajan kanssa tehtävässä yhteistyössä ja kuinka kaupallisesta yhteistyöstä tulee kertoa kuluttajansuojalain mukaan. Kurssi on tarkoitettu vaikuttajille, yrityksille ja elinkeinonharjoittajille.

 

Kurssilla opitaan, mitä toimiva asiakaspalvelu tarkoittaa ja mitä tulee huomioida sen järjestämisessä. Toimivan ja sujuvan asiakaspalvelun järjestäminen on sekä hyvän asiakassuhteen lähtökohta, että tärkeää yrityksen lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseksi. Kurssi soveltuu yrityksille ja elinkeinonharjoittajille.

 

 

 

 

Kurssilla opit mitä markkinointi, kaupallinen viestintä sekä mainonta pitää sisällään kuluttajansuojan näkökulmasta. Tutustut esimerkkien kautta, miten vältät sopimattoman, aggressiivisen sekä hyväntavan vastaisen markkinoinnin toteuttamisen työssäsi.

Kurssilla opit, mitä myyjän virhevastuu tarkoittaa ja miten se eroaa takuusta. Kurssin käytyäsi osaat säädösten sekä hyvän asiakaspalvelun mukaisesti hoitaa tilanteet, joissa asiakas valittaa virheellisestä tavarasta.

Luentomuotoinen kurssi, jonka avulla pystyt hyödyntämään kuluttaja-asiamiehen linjauksessa esiteltyjä konkreettisia neuvoja ongelmien ennaltaehkäisemiseksi. Velkojat ja toimeksisaajat voivat hyödyntää koulutusta esimerkiksi henkilöstönsä kouluttamisen tukena.