Jatkokurssilla syvennetään peruskurssilla opittua. Kurssilla opitaan tarkastelemaan omaa ostopolkua ja tunnistamaan ostamisen vaiheet sekä miten eri vaiheissa tulisi toimia. Kurssi soveltuu esimerkiksi yleissivistävään koulutukseen kuluttajansuojan perustietojen ja -taitojen opiskeluun.

 

Kurssilla tutustutaan digitaalisen kulutusympäristön ja talouden ilmiöihin. Kurssi johdattelee pohtimaan taloudellista varautumista ja omaa talouden hallintaa digitaalisessa ympäristössä. Kurssi sopii yleissivistävään koulutukseen osaksi taloustaitojen opiskelua sekä itseopiskeleville kuluttajille.

Kurssilla opitaan, mitä ympäristöväittämät ovat, miten niitä käytetään markkinoinnissa ja miten kuluttajat voivat arvioida niiden luotettavuutta. Kurssilla käsitellään myös viherpesua eli epätosia tai liioiteltuja ympäristöväitteitä. Kurssi tarjoaa tietoa ja työkaluja kriittiseen kuluttajuuteen ja se soveltuu erityisesti kuluttajille, jotka ovat kiinnostuneita ympäristöystävällisestä kuluttamisesta ja haluavat oppia tunnistamaan harhaanjohtavan ympäristömarkkinoinnin. 

Kurssilla tutustutaan siihen, minkälaisiin kuluttajaryhmiin energiaköyhyys kohdistuu ja miten energiaköyhyys vaikuttaa kuluttajien jokapäiväiseen elämään. Lisäksi kurssilla perehdytään kuluttajien informaatio-ohjaukseen ja siihen, miten kuluttajien tietoisuutta ja osaamista voidaan parantaa neuvonnan avulla. Kurssi on suunnattu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita energiaköyhyydestä ja sen vaikutuksista suomalaisessa yhteiskunnassa.

Kurssilla saadaan käsitys trendeistä ja siitä, miten erilaiset trendit muodostuvat. Lisäksi opitaan
miten trendit ilmenevät kuluttajien käyttäytymisessä ja miksi trendit ovat tärkeitä kulutusyhteiskunnan
kehittymisen näkökulmasta.

 

 

Kurssilla opitaan, mitä tarkoitetaan kuluttajan kohtaamilla pimeillä käytännöillä ja miten ne voivat vaikuttaa kuluttajan valintoihin. Kurssi soveltuu yleissivistävään koulutukseen ja syventää ostajan askeleet perus- ja jatkokurssin sisältöjä.

 

 

Kurssilla opitaan ymmärtämään asioita ja ympäristöjä, jotka ohjaavat kuluttajaa valintatilanteessa. Kurssin sisältö sopii kuluttajakäyttäytymisestä kiinnostuneille kuluttajille ja erityisesti perustiedoksi opetus-, ohjaus- sekä neuvontatyössä toimiville henkilöille.