Kuluttaja-asiamies valvoo markkinointia ja menettelyjä asiakassuhteessa kuluttajansuojalain perusteella. Mikäli yrityksesi käyttää asiakassuhteessa sopimatonta menettelyä, voi kuluttaja-asiamies puuttua yrityksen toimintaan erilaisten asiakaspalvelun puutteiden osalta.
Katso alla olevasta diaesityksestä esimerkkejä sopimattomasta menettelystä asiakassuhteessa.
Esimerkiksi alla olevat menettelyt ovat kaikissa tilanteissa sopimattomia
✔️ yrityksesi esittää kuluttajalle lain mukaan kuuluvia oikeuksia osana yrityksen tarjousta ✔️ yrityksesi antaa perättömän vaikutelman siitä, että asiakastuki on saatavilla myös muussa kuin siinä jäsenvaltiossa, jossa kulutushyödyke myydään.
Katso seuraavasta kuvasta mitä asioita on huomioitava ja varmistettava ettei yrityksesi käytä sopimattomia menettelyitä asiakassuhteessa. Saat lisätietoa painamalla kuvassa näkyviä ✔️-merkkiä.
Kertaa vielä loppuun kääntökorttien avulla opittua liittyen sopimattomiin menettelyihin asiakassuhteissa. Pohdi vastaus, käännä kortti ja katso oikea vastaus.
Hienoa, olet nyt opiskellut Asiakaspalvelun ABC -kurssin. Voit antaa palautetta kurssista alla olevan linkin kautta.