Asiakaspalvelu hoitaa asiakkaiden kysymykset, palautteet, reklamaatiot ja maksujärjestelyt. Asiakaspalveluun kuuluu myös se, että yritys antaa asiakkaalle tietoa tämän oikeuksista ja käsittelee reklamaatiot kohtuullisessa ajassa. Yrityksen on aina varmistettava, että kuluttajien oikeuksien käyttö on turvattu toimivalla asiakaspalvelulla, mutta se voi tarjota tämän lisäksi halutessaan muuta kaupanteon jälkeistä palvelua, kuten esimerkiksi ylimääräistä tukipalvelua.
📝 Elinkeinonharjoittajan on huolehdittava, että kuluttaja voi asiakassuhteessaan käyttää tehokkaasti oikeuksiaan ja siksi asiakaspalvelun on toimittava sujuvasti. Tutustu alla olevien kääntökorttien avulla asiakaspalvelun muistilistaan.
📝 Orientoidu seuraavaksi asiakaspalveluun lukemalla alta tiivistelmä kirjoituksesta: "Asiakaspalvelua, kiitos!". Blogi kokonaisuudessaan on julkaistu syksyllä 2022 Kuluttaja-asiamiehen blogissa.
📝Ennen siirtymistä kurssilla eteenpäin vastaa alla oleviin väittämiin asiakaspalveluun liittyen.