Siirry pääsisältöön
Sivuston logo
  • Etusivu
  • Kampuksen sisältö
    KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
  • Tuki ja ohjeet
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu Kampuksen sisältö Tiivistä Laajenna
KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
Tuki ja ohjeet
Ostajan askeleet jatkokurssi
0
 
0,0 % Suoritettu 0 / 8

Sisältö

    • H5P
      H5P
      H5P
      1.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.2 Älykoti teksti
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.3 Mikä on älykoti?
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.4 Kuluttajan toimintaympäristö
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.5 Testaa millainen kuluttaja olet?
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.2 Mainonnan sijoittelu
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.3 Kuluttajansuojan toimijat tutuksi
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.4 Pimeät käytännöt
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.5 Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.6 Mainontaa ja tiedonhakua sanatehtävä
    • H5P
      H5P
      H5P
      Pimeät käytännöt esimerkit
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.1 alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.3 Vastuut kaupanteossa
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.4 Monivalintakysymys
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä sopimuksiin liittyen
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.1 Alkupresentaatio1
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.2 Virhevastuu tilanteet tutuksi
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.3 Kuluttajansuojan toimijat
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.4 Visa
    • Palaute
      Palaute
      Palaute
      Anna palautetta kurssista
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.1 Asiakasuskollisuus
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.2 Palveluhävikki
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.3 Sopimuksen kilpailuttaminen
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.5 Kilpailutuksen vaiheet
    Ohita
    Rekisteröidyitkö käyttäjäksi?

      

    ➡️ Parhaan hyödyn opiskeluista saat, kun rekisteröidyt käyttäjäksi.  Kirjautuneena aiemmin tehdyt tehtävät tallentuvat käyttäjätunnuksellesi. Luo tunnukset täältä!   

      

    1. Etusivu
    2. Kurssit
    3. KKV Taitamo kuluttajille
    4. Ostajan askeleet jatkokurssi.
    5. 5. Päätän jatkosta

    Ostajan askeleet jatkokurssi

    Aiheen kuvaus


      • Tervetuloa jatkamaan kuluttajansuojan opiskelua!

        Kuluttajansuojan jatkokurssi sopii sinulle, joka haluat oppia toimimaan markkinoilla. 

        Parhaiten opit, jos olet ennen tämän kurssin aloittamista tehnyt Ostajan askeleet -peruskurssin.

        Tämän jatkokurssin käytyäsi ja siihen sisältyvät harjoitukset suoritettuasi pystyt tarkastelemaan omaa ostopolkuasi. Tunnet ostamisen vaiheet ja sen, miten eri vaiheissa kannattaa toimia. Ymmärrät myös ostopolun kokonaisuuden ja sen, miten tekemäsi valinnat vaikuttavat oikeuksiisi kuluttajana.

        Kurssia on päivitetty maaliskuussa 2025. Tekstivastineen kuvalle löydät tästä.

        Oppimisen iloa! 

          

         

    • 1. Olen kuluttaja
    • 2. Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa
    • 3. Teen kauppoja
    • 4. Käytän, kulutan ja reagoin
    • 5. Päätän jatkosta

      • Asiakasuskollisuus puntarissa

        Tuotteen ja palvelun elinkaaren päässä kuluttaja harkitsee ja arvioi, miten tuote tai palvelu on soveltunut omaan käyttöön. Tuotteissa tapahtuu tuotekehitystä ja palveluiden sisällöt ja ominaisuudet muuttuvat.  Kuluttajalle on tärkeää saada yhteys asiakaspalveluun ja arvioida uuden hankinnan tai vanhan korjaamisen kustannuksia ja ekologisuutta.   Uudelleen harkittaessa on tärkeää, että saa tuotetta ja palvelua koskevat tiedot yhtä täsmällisesti kuin ensimmäistä kertaa sopimusta laadittaessa.  Yrityksen tavoitteena on asiakasuskollisuus, minkä vuoksi se kohdentaa asiakkailleen kaupallisia viestejä.

         

        Alla oleva kuva ohjaa sinua pohtimaan, mitkä asiat vaikuttavat asiakasuskollisuuteen ja siihen että jatkat tuotteen tai palvelun sopimusta ja käyttöä. Löydät lisätietoa kuvien ✅ - merkeistä painamalla.

         

         

         

      • Palveluhävikki

         

        Tehtävä. Vastaa seuraavaksi aukkotehtävään palveluhävikistä. Raahaa sanat oikeaan kohtaan.

      • Sopimuksen kilpailuttaminen

         

        Tehtävä. Selaa seuraavaksi diasarja sopimuksen kilpailuttamisesta ja testaa tietosi dioilla olevilla kysymyksillä.

         

         

         

        Tehtävä. Osaatko laittaa kilpailuttamisen vaiheet oikeaan järjestykseen?

         

      •  

        Hienoa! Olet nyt suorittanut Ostajan askeleet -jatkokurssin. Sinulle on kertynyt kokonaiskäsitys ostoprosessista ja sen vaiheista kuluttajansuojan näkökulmasta sekä ymmärrystä myyjän ja kuluttajan vastuusta ja velvollisuuksista.

        Kehitämme KKV Kampusta. Keräämme käyttäjäpalautetta ja olemme kiitollisia, jos ennätät vastata palautekyselyymme. Kiitos!

         

      • Palaute kuvake
        Anna palautetta kurssista
    ◄4. Käytän, kulutan ja reagoin

    Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
    Saavutettavuusseloste

    KKV Kampuksen käyttäjätuki
    Tietosuojaseloste

    Tilaa KKV Kampuksen uutiskirje

    Etusivu
    • Kampuksen sisältö
      • KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille
      • KKV Taitamo kuluttajille
      • Materiaalit opettajille
    • Tuki ja ohjeet
    • Suomi ‎(fi)‎
      • Suomi ‎(fi)‎
      • Svenska ‎(sv)‎
    Etusivu