Siirry pääsisältöön
Sivuston logo
  • Etusivu
  • Kampuksen sisältö
    KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
  • Tuki ja ohjeet
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu Kampuksen sisältö Tiivistä Laajenna
KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
Tuki ja ohjeet
Myyjän­vastuun jatko­kurssi
0
 
0,0 % Suoritettu 0 / 11

Sisältö

    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Tekstivastine Myyjänvastuupolku
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.1 Kuluttajansuojan ABC
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.2 Kaupallinen liiketoiminta
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.3 Yrittäjäblogi
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.4 Myyjänvastuun väittämät
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.5 Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajansuojan toteutumista kuluttajakaupassa
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.1 Alkupresentaatio markkinoinnin eri muodoista
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.2 Mainonnan tunnistettavuus
    • Verkko-osoite
      Verkko-osoite
      Verkko-osoite
      Kuluttaja-asiamiehen linjaus: Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.3 Vaikuttajamarkkinointi
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.4 Lapsiin kohdistuva mainonta
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.5 Miten kuluttajien käyttäytymisestä hankitaan tietoa markkinointia varten?
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.6 Alemarkkinointi
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.7 Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.1 Vastuut kaupanteossa
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.2 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.3.Kuluttaja-asiamiehen blogi
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.4 Hinnan ilmoittaminen
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.5. Sanaristikko kaupan teon vaiheista ja tavoista
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä askel 3
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.2 Myyjän vastuu ei ole niin mustavalkoinen asia -video
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.3 Virhevastuu tilanteet tutuksi.
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.4 Kuluttajansuojan toimijat
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä
    • Palaute
      Palaute
      Palaute
      Anna palautetta kurssista
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.2 Asiakasuskollisuus
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.3 Miten opiskelu sujui?
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Ohjeet tentin suorittamiseen
    • Tentti
      Tentti
      Tentti
      Myyjänvastuun jatkokurssin tentti
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Ohje opettajalle
    Ohita
    Rekisteröidyitkö käyttäjäksi?

      

    ➡️ Parhaan hyödyn opiskeluista saat, kun rekisteröidyt käyttäjäksi.  Kirjautuneena aiemmin tehdyt tehtävät tallentuvat käyttäjätunnuksellesi. Luo tunnukset täältä! 

        


    1. Etusivu
    2. Kurssit
    3. KKV VALMENTAMO - Kuluttajakaupan ammattilaisille
    4. Myyjänvastuun jatkokurssi.
    5. 1. Toimin yrityksessä

    Myyjän­vastuun jatko­kurssi

    Valitettavasti tämä aktiviteetti on piilotettuna

    Aiheen kuvaus

    • Tervetuloa jatkamaan myyjänvastuun opiskelua jatkokurssille!

      Oletko jo perehtynyt myyjänvastuun käsitteisiin ja toimintaympäristöön? Tiedätkö, mitä myyjänvastuulla tarkoitetaan ja missä sitä tarvitaan? Jos vastasit kyllä, tämä kurssi on sinulle. 

      Tällä jatkokurssilla harjoittelet myyjänvastuun mukaan toimimista. 

      Tehtävien avulla opit kuluttajansuojaan liittyviä asioita ja saat valmiuksia toimia tavallisimmissa myyntitilanteissa lain edellyttämällä tavalla. Lisäksi opit, mistä löydät tietoa kauppaan ja kaupantekoon liittyvien tilanteiden ja ongelmien ratkontaan. Parhaiten opit, jos olet ennen tämän kurssin aloittamista opiskellut Myyjänvastuun peruskurssin. 

      Kurssia on päivitetty maaliskuussa 2025. Tekstivastineen kuvalle löydät tästä.

      Oppimisen iloa!  

       

    • 1. Toimin yrityksessä
    • 2. Markkinoin
    • 3. Teen kauppoja
    • 4. Ylläpidän asiakassuhdetta
    • 5. Jälkimarkkinoin tai päätän asiakassuhteen
    • Tentti
      • Kuluttajansuojan tuntemisesta hyötyvät niin myyjä kuin kuluttajakin

        On sekä kuluttajan että yrityksen yhteinen etu, että yritykset tuntevat ja osaavat kuluttajansuojan perusperiaatteet. Kuluttajansuojan tunteminen ja hyödyntäminen ja soveltaminen liiketoiminnan suunnittelussa, markkinoinnissa, sopimusten tekemisessä ja asiakaspalvelussa auttaa yritystä menestymään.

        Kuluttajansuojan osaaminen tuo yrityksille ajan ja rahan säästöä sekä mahdollistaa myös paremman asiakaspalvelun tarjoamisen, kun mahdolliset ongelmatilanteet selviävät ilman tarpeetonta epäselvyyttä osapuolten oikeuksien sisällöstä. Lainsäädännön noudattaminen sujuvoittaa muun muassa ongelmatilanteiden ratkaisua.

         

        Alla oleva video ja siihen liittyvät väittämät ohjaavat sinua opiskelemaan myyjänvastuun perusteita ja vastaamaan siihen liittyviin kysymyksiin. Näet edistymisesi ja pääset siirtymään eteenpäin dian alareunassa olevan sinisen palkin avulla.

         

         

      • Myyjän liiketoimintaympäristö

        Alla oleva kuva kokoaa myyjän toimintaympäristöön liittyviä toimintoja ja tekoja, jotka liittyvät myyjänvastuuseen. Eri kaupanteon vaiheet vaikuttavat toisiinsa, minkä vuoksi myyjän on hallittava myyjänvastuu myyntiprosessin kaikissa vaiheissa.

        Myyntiprosessin vaiheiden tunteminen kannattaa. Myynti koostuu useasta vaiheista, joita ovat esimerkiksi liiketoiminnan suunnittelu, markkinointi, kaupantekotilanne ja asiakaspalvelun järjestäminen. Myyntiprosessi esitetään usein polkuna, joka johdattaa asiakkaan palvelun tai tuotteen ostajaksi, käyttäjäksi ja asiakkaaksi. Myyntiprosessin ja siihen liittyvien vastuiden tunteminen parantaa asiakaspalvelun laatua ja helpottaa eri vaiheissa toimimista lain edellyttämällä tavalla. 

        Tehtävä. Palauta mieleesi alla olevan kuluttajakaupan vaiheet ja niiden toiminnot liiketoiminnassa painamalla ℹ️ -merkkiä. (Liiketoiminta kuvio on tuotettu yhteistyössä Laurean YAMK oikeusmuotoilun opiskelijoiden kanssa.)

         

      • Ryhtyisinkö verkkokauppiaaksi? 

         

        Kuluttajansuojalain mukaisesti toimiva verkkokauppa on sekä asiakkaan että verkkokauppiaan etu. Katso videolta, mitä sinun on hyvä muistaa, jos suunnittelet verkkokaupan perustamista tai toimit verkkokauppiaana.

         

           

        https://player.vimeo.com/progressive_redirect/download/1069174125/rendition/1080p/verkkokauppa-%C3%A4%C3%A4nite%20%281080p%29.mp4?loc=external&signature=c0b73426e6732836e74affb71d31b43fa441aa3df71f332ab647955729038f5f&user_id=236200321
           

      • Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajansuojan toteutumista

        Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajansuojan toteutumista kuluttajakaupassa.

         

        Alla oleva diaesitys kokoaa kuluttaja-asiamiehen valvonnan vaiheet. Pääset diaesityksessä eteenpäin kuvan alla olevan sinisen palkin avulla.

         

      • Jatka seuraavalle "Markkinoin" -askeleelle.

         

    ►2. Markkinoin

    Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
    Saavutettavuusseloste

    KKV Kampuksen käyttäjätuki
    Tietosuojaseloste

    Tilaa KKV Kampuksen uutiskirje

    Etusivu
    • Kampuksen sisältö
      • KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille
      • KKV Taitamo kuluttajille
      • Materiaalit opettajille
    • Tuki ja ohjeet
    • Suomi ‎(fi)‎
      • Suomi ‎(fi)‎
      • Svenska ‎(sv)‎
    Etusivu