Gå direkt till huvudinnehåll
Site logo
  • Startsida
  • CAMPUS INNEHÅLL
    KKV Valmentamo för yrkesutbildade personer inom konsumenthandeln KKV Taitamo för konsumenter Material för lärare
  • Stöd och anvisningar
  • Mer
Svenska ‎(sv)‎
Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Du besöker oss just nu som gäst
Logga in
Startsida CAMPUS INNEHÅLL Fäll ihop Expandera
KKV Valmentamo för yrkesutbildade personer inom konsumenthandeln KKV Taitamo för konsumenter Material för lärare
Stöd och anvisningar
Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä

Contents

    1. Startsida
    2. Kurser
    3. KKV Valmentamo för yrkesutbildade personer inom konsumenthandeln
    4. Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä
    5. Tervetuloa kurssille

    Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä

    Tyvärr, den här aktiviteten är för tillfället dold

    Ämnesdisposition

      • Tavoitteet

         

        Tämän koulutuksen perusteella

        • Saat käsityksen hyvän perintätavan asettamista vaatimuksista kuluttajasaatavien perinnässä.
        • Pystyt hyödyntämään kuluttaja-asiamiehen linjauksessa esiteltyjä konkreettisia neuvoja ongelmien ennaltaehkäisemiseksi.
        • Kehität osaamistasi ja saat valmiuksia toteuttaa perintää lainsäädännön edellyttämällä tavalla.

         


        Luentomuotoisessa koulutuksessa käsitellään kuluttaja-asiamiehen linjauksen perusasioita. Velkojat ja toimeksisaajat voivat hyödyntää koulutusta esimerkiksi henkilöstönsä kouluttamisen tukena.

        Kenelle kurssi on tarkoitettu?
        Kurssi soveltuu kuluttajakauppaa tekeville yrityksille ja elinkeinonharjoittajille.  Erityisesti koulutus on tarkoitettu kuluttajasaatavia periville velkojille ja heidän toimeksisaajilleen.

        ⌚ Kokonaisuudessaan luentojen kuunteleminen kestää noin 1h. 

        Kuluttaja-asiamiehen linjaus Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä päivitettiin loppuvuodesta 2023.{mlang}

        Mål 

        Denna utbildning ger dig följande: 

        • Du får en uppfattning om kraven på god indrivningssed vid indrivning av konsumentfordringar. 
        • Du kan utnyttja de konkreta råd för att förebygga problem som presenteras i konsumentombudsmannens riktlinjer. 
        • Du utvecklar din kompetens och får färdigheter att genomföra indrivning på det sätt som lagstiftningen förutsätter. 

        I utbildningen behandlas grunderna i konsumentombudsmannens riktlinjer. Borgenärer och uppdragstagare kan utnyttja utbildningen som stöd för att utbilda sin personal. 

        Vem är kursen avsedd för?

        Kursen lämpar sig för företag och näringsidkare som idkar konsumenthandel.  Utbildningen är särskilt avsedd för borgenärer som driver in konsumentfordringar och deras uppdragstagare. 

        ⌚ I sin helhet tar det cirka 1 timme att lyssna på föreläsningarna.  

        Konsumentombudsmannens riktlinjer God sed vid indrivning av konsumentfordringar uppdaterades i slutet av 2023. 

         

    • Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä

    Du besöker oss just nu som gäst (Logga in)
    Accessibility statement

    Dataskydd

    Startsida
    • CAMPUS INNEHÅLL
      • {mlang fi}KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille
      • {mlang fi}KKV Taitamo kuluttajille
      • {mlang fi}Materiaalit opettajille
    • Stöd och anvisningar
    • Svenska ‎(sv)‎
      • Suomi ‎(fi)‎
      • Svenska ‎(sv)‎
    Startsida