Ämnesdisposition

  •  

     

    Influerarmarknadsföring avser kommersiellt samarbete mellan företag och influerare i syfte att främja försäljningen av företagets produkter eller att göra företagets varumärke mer välkänt. Ett kommersiellt samarbete kan uppstå till exempel genom att företaget och influeraren ingår avtal om att producera innehåll som handlar om företagets produkter.

    Denna kurs är avsedd för företag och näringsidkare. På kursen lär du dig företagets ansvar i samarbetet med influeraren och hur man enligt konsumentskyddslagen ska berätta om det kommersiella samarbetet.

     

     

     På kursen tillämpas Konsumentombudsmannens riktlinje från 2019: ”Influerarmarknadsföringi sociala medier” 

     

    ⌚ Vi rekommenderar att du studerar kursens fem steg i ordningsföljd. I sin helhet tar det cirka 20 minuter att avlägga mikrokursen. 

    Kursinnehållet har utvecklats gemensamt med studerande vid högre YH i Laurea hösten 2022.

    Trevliga inlärningsstunder!