Aiheen kuvaus

  • Vaikuttajamarkkinoinnilla tarkoitetaan yritysten ja vaikuttajien välistä kaupallista yhteistyötä, jonka tavoitteena on yrityksen tuotteiden myynnin edistäminen tai brändin tunnettuuden kasvattaminen. Kaupallinen yhteistyö voi syntyä esimerkiksi siten, että yritys ja vaikuttaja tekevät sopimuksen yrityksen tuotteita koskevasta sisällöntuotannosta.


    Tämä kurssi on tarkoitettu yrityksille ja elinkeinoharjoittajille. Kurssilla opit, mikä on yrityksen vastuu vaikuttajan kanssa tehtävässä yhteistyössä ja kuinka kaupallisesta yhteistyöstä pitää kuluttajansuojalain mukaan kertoa oikein.

     

     

     

    Kurssilla sovelletaan Kuluttaja-asiamiehen vuonna 2019 antamaa linjausta: "Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa"

    ⌚ Suosittelemme, että etenet ja opiskelet kurssin viisi askelta järjestyksessä. Kokonaisuudessaan mikrokurssin suorittaminen kestää noin 20 minuuttia.

     

     

    Kurssisisältö on yhteiskehitetty Laurean YAMK-opiskelijoiden kanssa syksyllä 2022.

    Mukavia oppimishetkiä!