Sopimattomat menettelyt asiakaspalvelussa
-
Kuluttaja-asiamies valvoo markkinointia ja menettelyjä asiakassuhteessa kuluttajansuojalain perusteella. Mikäli yrityksesi käyttää asiakassuhteessa sopimatonta menettelyä, voi kuluttaja-asiamies puuttua yrityksen toimintaan erilaisten asiakaspalvelun puutteiden osalta.
📝 Katso alla olevasta diaesityksestä esimerkkejä sopimattomasta menettelystä asiakassuhteessa.Esimerkiksi alla olevat menettelyt ovat kaikissa tilanteissa sopimattomia
✔️ yrityksesi esittää kuluttajalle lain mukaan kuuluvia oikeuksia osana yrityksen tarjousta
✔️ yrityksesi antaa perättömän vaikutelman siitä, että asiakastuki on saatavilla myös muussa kuin siinä jäsenvaltiossa, jossa kulutushyödyke myydään.
📝 Katso seuraavasta kuvasta mitä asioita on huomioitava ja varmistettava ettei yrityksesi käytä sopimattomia menettelyitä asiakassuhteessa. Saat lisätietoa painamalla kuvassa näkyviä ✔️-merkkiä. -
📝 Kertaa vielä loppuun kääntökorttien avulla opittua liittyen sopimattomiin menettelyihin asiakassuhteissa. Pohdi vastaus, käännä kortti ja katso oikea vastaus.
-
Hienoa, olet nyt opiskellut Asiakaspalvelun ABC -kurssin. Kurssin alkuun pääset siirtymään tästä.
💡 Lisää tietoja ja ohjeita yrityksille löydät verkkosivuiltamme: kkv.fi