• So­pi­mat­to­mat me­net­te­lyt asia­kas­pal­ve­lus­sa

    • Kuluttaja-asiamies valvoo markkinointia ja menettelyjä asiakassuhteessa kuluttajansuojalain perusteella. Mikäli yrityksesi käyttää asiakassuhteessa sopimatonta menettelyä, voi kuluttaja-asiamies puuttua yrityksen toimintaan erilaisten asiakaspalvelun puutteiden osalta.

      📝 Katso alla olevasta diaesityksestä esimerkkejä sopimattomasta menettelystä asiakassuhteessa.


      Esimerkiksi alla olevat menettelyt ovat kaikissa tilanteissa sopimattomia

      ✔️ yrityksesi esittää kuluttajalle lain mukaan kuuluvia oikeuksia osana yrityksen tarjousta
      ✔️ yrityksesi antaa perättömän vaikutelman siitä, että asiakastuki on saatavilla myös muussa kuin siinä jäsenvaltiossa, jossa kulutushyödyke myydään.


      📝 Katso seuraavasta kuvasta
       mitä asioita on huo­mioitava ja var­mis­tettava et­tei yri­tyk­se­si käy­tä so­pi­mat­to­mia me­net­te­lyi­tä asia­kas­suh­tees­sa. Saat lisätietoa painamalla kuvassa näkyviä ✔️-merkkiä.



    • 📝 Kertaa vielä loppuun kääntökorttien avulla opittua liittyen sopimattomiin menettelyihin asiakassuhteissa. Pohdi vastaus, käännä kortti ja katso oikea vastaus.