Siirry pääsisältöön
Sivuston logo
  • Etusivu
  • Kampuksen sisältö
    KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
  • Tuki ja ohjeet
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu Kampuksen sisältö Tiivistä Laajenna
KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
Tuki ja ohjeet
Myyjän­vastuun jatko­kurssi
0
 
0,0 % Suoritettu 0 / 11

Sisältö

    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Tekstivastine Myyjänvastuupolku
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.1 Kuluttajansuojan ABC
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.2 Kaupallinen liiketoiminta
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.3 Yrittäjäblogi
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.4 Myyjänvastuun väittämät
    • H5P
      H5P
      H5P
      1.5 Kuluttaja-asiamies valvoo kuluttajansuojan toteutumista kuluttajakaupassa
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.1 Alkupresentaatio markkinoinnin eri muodoista
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.2 Mainonnan tunnistettavuus
    • Verkko-osoite
      Verkko-osoite
      Verkko-osoite
      Kuluttaja-asiamiehen linjaus: Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.3 Vaikuttajamarkkinointi
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.4 Lapsiin kohdistuva mainonta
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.5 Miten kuluttajien käyttäytymisestä hankitaan tietoa markkinointia varten?
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.6 Alemarkkinointi
    • H5P
      H5P
      H5P
      2.7 Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.1 Vastuut kaupanteossa
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.2 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.3.Kuluttaja-asiamiehen blogi
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.4 Hinnan ilmoittaminen
    • H5P
      H5P
      H5P
      3.5. Sanaristikko kaupan teon vaiheista ja tavoista
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä askel 3
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.2 Myyjän vastuu ei ole niin mustavalkoinen asia -video
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.3 Virhevastuu tilanteet tutuksi.
    • H5P
      H5P
      H5P
      4.4 Kuluttajansuojan toimijat
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä
    • Palaute
      Palaute
      Palaute
      Anna palautetta kurssista
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.1 Alkupresentaatio
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.2 Asiakasuskollisuus
    • H5P
      H5P
      H5P
      5.3 Miten opiskelu sujui?
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Ohjeet tentin suorittamiseen
    • Tentti
      Tentti
      Tentti
      Myyjänvastuun jatkokurssin tentti
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Ohje opettajalle
    Ohita
    Rekisteröidyitkö käyttäjäksi?

      

    ➡️ Parhaan hyödyn opiskeluista saat, kun rekisteröidyt käyttäjäksi.  Kirjautuneena aiemmin tehdyt tehtävät tallentuvat käyttäjätunnuksellesi. Luo tunnukset täältä! 

        


    1. Etusivu
    2. Kurssit
    3. KKV VALMENTAMO - Kuluttajakaupan ammattilaisille
    4. Myyjänvastuun jatkokurssi.
    5. 3. Teen kauppoja

    Myyjän­vastuun jatko­kurssi

    Aiheen kuvaus

    • Tervetuloa jatkamaan myyjänvastuun opiskelua jatkokurssille!

      Oletko jo perehtynyt myyjänvastuun käsitteisiin ja toimintaympäristöön? Tiedätkö, mitä myyjänvastuulla tarkoitetaan ja missä sitä tarvitaan? Jos vastasit kyllä, tämä kurssi on sinulle. 

      Tällä jatkokurssilla harjoittelet myyjänvastuun mukaan toimimista. 

      Tehtävien avulla opit kuluttajansuojaan liittyviä asioita ja saat valmiuksia toimia tavallisimmissa myyntitilanteissa lain edellyttämällä tavalla. Lisäksi opit, mistä löydät tietoa kauppaan ja kaupantekoon liittyvien tilanteiden ja ongelmien ratkontaan. Parhaiten opit, jos olet ennen tämän kurssin aloittamista opiskellut Myyjänvastuun peruskurssin. 

      Kurssia on päivitetty maaliskuussa 2025. Tekstivastineen kuvalle löydät tästä.

      Oppimisen iloa!  

       

    • 1. Toimin yrityksessä
    • 2. Markkinoin
    • 3. Teen kauppoja
    • 4. Ylläpidän asiakassuhdetta
    • 5. Jälkimarkkinoin tai päätän asiakassuhteen
    • Tentti
      • Kuluttajakaupan sopimus syntyy yhteisymmärryksessä

        Kuluttajakaupassa on kaksi osapuolta, elinkeinonharjoittaja ja kuluttaja. Kuluttajansuojalakia tarvitaan, koska kuluttaja on heikommassa asemassa yritykseen nähden. Myyjän ja kuluttajan on kaupankäynnissä noudatettava sopimusehtojen velvoitteita, eikä kumpikaan osapuoli voi yleensä ilman erityistä syytä yksipuolisesti muuttaa sopimusta. Esimerkiksi myyjän on toimitettava tuote, ostajan on maksettava sovittu hinta sovittuna ajankohtana ja tavaran tai palvelun on vastattava sovittua.

        Tavaran tai palvelun kauppasopimus on sitova, vaikka sitä ei olisi tehty kirjallisesti. Suullista sopimusta voi olla vaikea riitatilanteessa todentaa, joten varsinkin isommista hankinnoista kannattaa aina sopia kirjallisesti.

         

        Tehtävä. Tutki alla olevaa kuvaa ja pohdi, mitkä tekijät lisäävät luottamusta kaupantekotilanteessa.

         

         

         

      •  

        Alla oleva diaesitys antaa sinulle valmiuksia myyntitilanteessa toimimiseen. Pohdi erityisesti myyjän tiedonantovelvoitetta kaupan teossa sekä maksamiseen liittyviä asioita. Näet edistymisesi ja pääset siirtymään eteenpäin dian alareunassa olevan sinisen palkin avulla.

         

      •  

        Tehtävä. Tutustu Kuluttaja-asiamiehen blogin verkkokauppaan liittyvään kirjoitukseen.

         

      •  

        Tehtävä. Opiskele väittämien avulla hinnan ilmoittamisesta.

         

      •  

        Kuluttajaneuvonnasta kysyttyä: Alla olevista kääntökorteista löydät kaksi kuluttajakysymystä, joihin KKV:n kuluttajaneuvonta on vastannut.

         

         

      •  

        Mitä kaupantekoon liittyviä virheitä myyjän kuuluu hallita? Palauta ristikon avulla mieleesi asiat, jotka opit kaupanteosta myyjänvastuun perus- ja jatkokurssilla. Lisätehtävä (ei saavutettava).

         

      •  

        Jatka seuraavalle "Ylläpidän asiakassuhdetta" -askeleelle.

         

    ◄2. Markkinoin
    ►4. Ylläpidän asiakassuhdetta

    Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
    Saavutettavuusseloste

    KKV Kampuksen käyttäjätuki
    Tietosuojaseloste

    Tilaa KKV Kampuksen uutiskirje

    Etusivu
    • Kampuksen sisältö
      • KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille
      • KKV Taitamo kuluttajille
      • Materiaalit opettajille
    • Tuki ja ohjeet
    • Suomi ‎(fi)‎
      • Suomi ‎(fi)‎
      • Svenska ‎(sv)‎
    Etusivu