The section Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä is not currently available.
Tavoitteet
Tämän koulutuksen perusteella
Saat käsityksen hyvän perintätavan asettamista vaatimuksista kuluttajasaatavien perinnässä.
Pystyt hyödyntämään kuluttaja-asiamiehen linjauksessa esiteltyjä konkreettisia neuvoja ongelmien ennaltaehkäisemiseksi.
Kehität osaamistasi ja saat valmiuksia toteuttaa perintää lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Luentomuotoisessa koulutuksessa käsitellään kuluttaja-asiamiehen linjauksen perusasioita. Velkojat ja toimeksisaajat voivat hyödyntää koulutusta esimerkiksi henkilöstönsä kouluttamisen tukena.
Kenelle kurssi on tarkoitettu? Kurssi soveltuu kuluttajakauppaa tekeville yrityksille ja elinkeinonharjoittajille. Erityisesti koulutus on tarkoitettu kuluttajasaatavia periville velkojille ja heidän toimeksisaajilleen.
⌚ Kokonaisuudessaan luentojen kuunteleminen kestää noin 1h.
Du får en uppfattning om kraven på god indrivningssed vid indrivning av konsumentfordringar.
Du kan utnyttja de konkreta råd för att förebygga problem som presenteras i konsumentombudsmannens riktlinjer.
Du utvecklar din kompetens och får färdigheter att genomföra indrivning på det sätt som lagstiftningen förutsätter.
I utbildningen behandlas grunderna i konsumentombudsmannens riktlinjer. Borgenärer och uppdragstagare kan utnyttja utbildningen som stöd för att utbilda sin personal.
Vem är kursen avsedd för?
Kursen lämpar sig för företag och näringsidkare som idkar konsumenthandel. Utbildningen är särskilt avsedd för borgenärer som driver in konsumentfordringar och deras uppdragstagare.
⌚ I sin helhet tar det cirka 1 timme att lyssna på föreläsningarna.
Konsumentombudsmannens riktlinjer God sed vid indrivning av konsumentfordringar uppdaterades i slutet av 2023.