Reklamaatioiden hoito on sujuvaa asiakaspalvelua, kun myyjällä on lainsäädäntö hallussa
Tarkista, tunnetko sinä kuluttajansuojalain vaatimukset ja osaatko toimia niiden mukaisesti reklamaatiotilanteessa
✔️ Annatko virhetilanteissa asiakaspalvelussa tietoa kuluttajan oikeuksista sekä kerrot, miten asia selvitetään ja miten mahdollinen virhe hyvitetään.
✔️ Annatko kuluttajalle vapauden valita, korjataanko vai vaihdetaanko virheellinen tavara. Huomioitko kuluttajan oikeuden vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua jo yhden tuloksettoman oikaisuyrityksen jälkeen.
✔️ Huolehditko, että oikaisu tehdään maksutta, ja kuluttajalle korvataan esimerkiksi tavaran virheestä aiheutuneet reklamointi- ja lähetyskulut.
✔️ Huolehditko, että reklamaatioasia hoidetaan kuluttajan kannalta tehokkaasti ja siten, ettei kuluttajan tarvitse olla yritykseen samasta asiasta yhteydessä useaan otteeseen.
Miten säädösten noudattaminen vaikuttaa asiakaspalvelusi laatuun ja asiakkaiden luottamukseen yritykseesi?