Puhu kielellä, jonka kuluttaja tuntee. Käytä markkinoinnissa vain sellaisia termejä, jotka tunnetaan yleisesti. Varmista, että käyttämäsi ilmaisut ovat yksiselitteisiä. Markkinoinnissa käytettyjä ilmaisuja arvioidaan sen mukaan, miten kuluttajan voidaan olettaa ymmärtävän ilmaisujen sisällön. Ethän siis käytä ilmaisuja, jotka ovat tulkittavissa useammalla tavalla.
Kun väität, muista täsmentää. Ethän liioittele kuluttajan yksittäisen ostopäätöksen vaikutusta ympäristön tilaan. Älä luo paisuteltuja uhkakuvia kuluttajan tuotevalinnan seurauksista. Vaikkapa omakotitalojen puutteellinen eristäminen ei merkittävästi edistä kasvihuoneilmiötä.
Kerro vain tosiasiat. Jos tuotteen valmistusprosessin, ainesosien tai käytön ympäristövaikutuksista ei ole varmuutta, älä keksi arvailuja. Jätä johtopäätösten tekeminen asiakkaalle.
|