Siirry pääsisältöön
Sivuston logo
  • Etusivu
  • Kampuksen sisältö
    KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
  • Tuki ja ohjeet
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu Kampuksen sisältö Tiivistä Laajenna
KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille KKV Taitamo kuluttajille Materiaalit opettajille
Tuki ja ohjeet
Ympäristöväitteet markkinoinnissa
0
 
0,0 % Suoritettu 0 / 4

Sisältö

    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Tekstivastine myyjänvastuupolusta
    • H5P
      H5P
      H5P
      Mikä väittämistä on oikein?
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kertaa
    • H5P
      H5P
      H5P
      Mikä väittämistä on oikein
    • H5P
      H5P
      H5P
      Kumpi väittämistä on oikein
    • Palaute
      Palaute
      Palaute
      Anna palautetta kurssista!
    1. Etusivu
    2. Kurssit
    3. KKV VALMENTAMO - Kuluttajakaupan ammattilaisille
    4. Ympäristöväitteet
    5. Osio 1: johdanto

    Ympäristöväitteet markkinoinnissa

    Aiheen kuvaus

    • Tervetuloa ympäristömarkkinoinnin kurssille!


      Tällä kurssilla tutustut ympäristömarkkinointiin ilmiönä ja opit, miten ympäristöväittämät tulisi mainonnassa ja markkinoinnissa huomioida. Kurssin suoritettuasi osaat soveltaa ympäristöväittämiin liittyvää sääntelyä ja tiedät, millaisia rajoituksia väittämien käyttöön liittyy. Kurssin sisältö kuuluu myyjänvastuupolun askeleelle "markkinoin". 
       
      Ympäristömarkkinoinnin kurssi on jaettu neljään kokonaisuuteen. Löydät osiot omilta välilehdiltään. 
      Jokaisen teoriaosuuden päätteeksi pääset kertaamaan oppimaasi innostavien tehtävien avulla.

      Oppimisen iloa!

       

       

      Kenelle sisältö on tarkoitettu?

      Kurssi soveltuu esimerkiksi markkinoinnin asiantuntijoille, yrittäjille sekä juristeille, jotka ovat mukana suunnittelemassa vastuullisuus- tai ympäristömarkkinointia.
      Ympäristömarkkinoinnin kurssi sopii opiskeltavaksi erityisesti myyjänvastuun perus- ja jatkokurssien jälkeen. Pohjatietovaatimuksia ei kuitenkaan ole, vaan opintokokonaisuus sopii kaikille asiasta kiinnostuneille. 

      ⌚ Kokonaisuuden kesto on noin 30 minuuttia.

       

       

      Kurssi on yhteiskehitetty Laurean YAMK-opiskelijoiden kanssa syksyllä 2023.

       

       

      • Sivu kuvake
        Tekstivastine myyjänvastuupolusta Sivu
    • Osio 1: johdanto
    • Osio 2: ympäristövaikutukset ja kokonaiskuva
    • Osio 3: ympäristömerkit, väittämät ja vertailu
    • Osio 4: kertaus
      • Ympäristömarkkinoinnissa pyritään vaikuttamaan kuluttajien käyttäytymiseen käyttämällä tuotetta tai palvelua kuvaavia ympäristöväittämiä.

        Markkinoinnilla tarkoitetaan kuluttajansuojalaissa kaupallisen viestinnän muotoja, joilla pyritään myymään tuotteita tai palveluja kuluttajille. Totuudenvastaisten tai harhaanjohtavien tietojen antaminen markkinoinnissa on kielletty,  jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun tavaraan tai palveluun liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt. Ympäristöväitteidenkin tulee siis  olla totuudenmukaisia.

      • Seuraavalla videolla saat lyhyen johdannon ympäristömarkkinointiin ja sitä koskeviin kuluttajansuojaan liittyviin pääperiaatteisiin.

          

        https://player.vimeo.com/progressive_redirect/download/927931062/rendition/720p/johdatus_ymp%C3%A4rist%C3%B6markkinoinnin_s%C3%A4%C3%A4ntelyyn%20%28720p%29.mp4?loc=external&signature=fb74dfbba1f19d080d4527a7dbb387881bf7713dfaf7a028c07d2750f0191429
          

    ►Osio 2: ympäristövaikutukset ja kokonaiskuva

    Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
    Saavutettavuusseloste

    KKV Kampuksen käyttäjätuki
    Tietosuojaseloste

    Tilaa KKV Kampuksen uutiskirje

    Etusivu
    • Kampuksen sisältö
      • KKV Valmentamo kuluttajakaupan ammattilaisille
      • KKV Taitamo kuluttajille
      • Materiaalit opettajille
    • Tuki ja ohjeet
    • Suomi ‎(fi)‎
      • Suomi ‎(fi)‎
      • Svenska ‎(sv)‎
    Etusivu