• 5.Jälkimarkkinoin tai päätän asiakas­suhteen

    • Jälkimarkkinointi tarkoittaa asiakkuuden hoitoa ostotapahtuman jälkeen. Asiakkuuden laadukas hoito lisää asiakastyytyväisyyttä ja -pysyvyyttä. Asiakassuhteiden ylläpitäminen on yleensä myös taloudellisesti edullisempaa kuin uusien asiakkaiden hankkiminen. 

      📝Alla oleva diaesitys tutustuttaa sinut myyjänvastuun peruskäsitteisiin jälkimarkkinoinnissa ja asiakkuuksien hoitamisessa tuotteen tai palvelun elinkaaren loppuvaiheessa. Näet edistymisesi ja pääset siirtymään eteenpäin dian alareunassa olevan sinisen palkin avulla.


    • Asiakasuskollisuus tuo myynnille jatkuvuutta


      Palvelun ja tuotteen elinkaaren loppupäässä asiakaspalvelun laatu on tärkeää. Kuluttaja arvioi jatkoa ja pohtii esimerkiksi, oliko tuote tai palvelu helposti saatavissa, kokiko hän sopijakumppanin luotettavaksi tai oliko asiakaspalvelu toimivaa?

      📝Kääntökortit alla kuvaavat myyjälle tuttuja tilanteita. Pohdi, mitä hyötyä myyjälle on tehtävässä mainittujen tilanteiden hoitamisesta asiakaslähtöisesti ja myyjänvastuun mukaisesti.


    • 📝Seuraavaksi yhdistellään jälkimarkkinointiin liittyviä asioita.


    • Hienoa, olet nyt suorittanut myyjänvastuun peruskurssin. Jatka opiskelua myyjänvastuun jatkokurssille. Kurssille pääsy edellyttää sinulta rekisteröitymisen.