Kuluttajansuojan jatkokurssi sopii sinulle, joka haluat oppia toimimaan markkinoilla.
Parhaiten opit, jos olet ennen tämän kurssin aloittamista tehnyt Ostajan askeleet -peruskurssin.
Tämän jatkokurssin käytyäsi ja siihen sisältyvät harjoitukset 📝 suoritettuasi pystyt tarkastelemaan omaa ostopolkuasi. Tunnet ostamisen vaiheet ja sen, miten eri vaiheissa kannattaa toimia. Ymmärrät myös ostopolun kokonaisuuden ja sen, miten tekemäsi valinnat vaikuttavat oikeuksiisi kuluttajana.
Tuotteen ja palvelun elinkaaren päässä kuluttaja harkitsee ja arvioi, miten tuote tai palvelu on soveltunut omaan käyttöön. Tuotteissa tapahtuu tuotekehitystä ja palveluiden sisällöt ja ominaisuudet muuttuvat.
📝Alla oleva kuva ohjaa sinua pohtimaan, mitkä asiat vaikuttavat asiakasuskollisuuteen ja siihen että jatkat tuotteen tai palvelun sopimusta ja käyttöä. Löydät lisätietoa kuvien ✅ - merkeistä painamalla.
Kuluttajan on tärkeä saada tarvittaessa yhteys asiakaspalveluun
Kuluttajalle on tärkeää saada yhteys asiakaspalveluun ja arvioida uuden hankinnan tai vanhan korjaamisen kustannuksia ja ekologisuutta. Uudelleen harkittaessa on tärkeää, että saa tuotetta ja palvelua koskevat tiedot yhtä täsmällisesti kuin ensimmäistä kertaa sopimusta laadittaessa. Yrityksen tavoitteena on asiakasuskollisuus, minkä vuoksi se kohdentaa asiakkailleen kaupallisia viestejä.
📝Lue alla oleva kirjoitus ja vastaa sen jälkeen olevaan aukkotehtävään.
Hienoa! Olet nyt suorittanut Ostajan askeleet -jatkokurssin. Sinulle on kertynyt kokonaiskäsitys ostoprosessista ja sen vaiheista kuluttajansuojan näkökulmasta sekä ymmärrystä myyjän ja kuluttajan vastuusta ja velvollisuuksista.